16 december 2005

That's life for ya

Petter: Ja, men vem fan är sämst här när det gäller att bedöma kyckling då!
[Tobbe ser skyldig ut]
Petter: Skiter i att vaccinera sig, drar till Bulgarien och äter jävla kycklingkebab på strandpromenaden! Det är fan som att knulla med en afrikansk kvinna på ett sjukhus!
Tobbe: Fast godare...
- Tell me more, Tobias...

Mindre än en halvtimme till Hellacopters. Det var det här jag offrade den sista skoldagen för. Och visst är jag nöjd. Jag är förvisso avundsjuk på de som har seminariet bakom sig, eftersom jag svettas precognitiala droppar inför åtanken att göra min restuppgift, men det känns för tillfället värt det. Det kan bero på min promillehalt i blodet, på folket som är här eller bandet som ska stå på scenen ikväll, vem vet?

Ännu är juluppehållets framtid oklar. Vad händer på dagen före julafton? Vad händer på juldagen? Vad händer på nyår? Men om man bortser från dessa direkt påverkande frågor måste jag erkänna att jag inte kunde längta mer efter att få återse Umeå och alla människor där som jag håller varmt om hjärtat.

Nu börjar det bli mycket fyllesnack (-skrift?), så jag övergår till rocken i talarna igen. Take care!

Inga kommentarer: