7 december 2005

Grattis, Örjan!

Nu är det här livet snart slut, då är det livet efter detta som gäller...
[Djup tystnad]
Och då menar jag ju pensionen, naturligtvis.
- Vår föreläsare Karin om sin framtid.

Idag var Örjan från klassen med på Jeopardy. Glömde förvarna om det här, så de jag känner i söder missade det troligtvis. Han vann dock dagens omgång, så han kommer tillbaka i TV imorgon i form av stormästare. Klockan 18:20. Så, nu hann jag säga det denna gång åtminstone.

Börjar känna av allt mer att det snart är dags att åka hem. Känner stressen växa inom mig och tankarna flyger genom huvudet. Framför allt det tighta schemat som givits oss oroar mig. Egentligen ska vi exempelvis ha en föreläsning den 3:e januari. Men eftersom den inte är obligatorisk kommer den nog inte bli av eftersom alldeles för många i klassen inte ens är från Umeå, så då blir det förvisso den måndagen den 9:e som gäller. Ändå känns det jobbigt, eftersom jag redan kommer hoppa seminariet nästa vecka. Kursen är ganska lästung, så det vore skönt att få höra någon berätta så mycket som möjligt om det hela med ord också.

Sedan början av veckan så har jag även utvecklat ett starkt beroende i form av Betapet, d.v.s. Alfapet på nätet. Ni som såg Jeopardy hörde Örjan berätta en hel del om det och jag tycker det är något alla ska prova på. Mycket roligt och bra tidsfördriv. Highly addictive är det dock, som sagt.

Inga kommentarer: