12 december 2005

Christmas is cancelled

Det vi ska göra är inte så svårt. De här fyra timmarna vi har idag är egentligen inget annat än ett koncentrat på A- och B-nivå... Så vad vi gör är väl egentligen att gå igenom 60 poäng på fyra timmar.
- Inte svårt, Staffan?

Jag har aldrig känt mig så sönderstressad inför ett stundande ondo som efter dagens skoldag. Förutom de två redan ganska saftiga uppgifterna som jag hade att jobba med under jul så fick jag en inte helt nådig kompletteringsuppgift eftersom jag uteblir från seminariet på fredag. Jag får dra igång med den första grejen direkt jag kommer till Karlstad på onsdag, annars så kommer uppgifterna att hänga i hasorna på mig under mellandagarna.

I helgen var det fest, den sista före hemresa för min del (och för de flesta andra gissar jag på). Det var en perfekt avslutning på terminen. Alla var råpeppade. Vi inledde med förfest hemma hos Lenitha, där alla blev lagom på lyran. Jag och CJ delade på en vinflaska och toppade med några öl. Sedan drog vi vidare till Club Masoud på Läkarvillan, vilket ju inte ligger särskilt långt bort från henne. Där var stämningen på topp, baren var billig och alla var väldigt danspeppade. Dagen efter hade jag en av de där riktigt jobbiga bakfyllorna. En sån som håller i hela dagen och som har en obotlig trötthet och en torka i kroppen som inte går att släcka med alla vätskor i världen.

Nu ska jag packa vidare. Känner på mig att jag kommer glömma något väsentligt, men det gör man väl alltid? Känner så alltså, inte nödväntigtvis verkligen glömmer något. Känner egentligen inte riktigt för att åka just nu, jag mår mest dåligt av alla stressande tankar. Helst av allt vill jag bara gå och lägga mig och sova några dagar i streck.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men tanke på att jag är i skolan nu och pluggar såhär tidigt så kan man ignorera detta. Men det var ändå några saker som slog mej med inlägget.

1. A och B-nivå på 4 timmar må vara svårt att hinna med oavsett ämne, men vilket ämne hade han tankarna egentligen?

2. Sympatitårarna är här. Jag ska skriva en rapport över jul.

3. Du borde ha spö för att du åker hem så tidigt. Bläää!