23 november 2005

Ett steg närmare Värmland

You'll have to breathe for both of us.
Make sure you stay alive.
Carry our memory with you now.
You only wanted me to hide.
Koma - One Last Comment

Nu har jag beställt en tågbiljett för hemfärd över julen. Det blir natten till den 14:e som jag ska tränga mig i ett inte helt bekvämt Connex-säte. Fast om det blir nån slags luciavaka eller -fest natten före så kommer jag nog vara lagom slutkörd för att kunna sova större delen av resan ner. Inte helt hundra på ännu vad som händer med det obligatoriska seminariet den 16:e, men nu gjorde jag helt enkelt slag i saken och struntade i den.

Insåg igår att det inte är särskilt länge kvar tills det datumet, så just nu håller jag på att försöka få ihop massor av saker jag har dragit ut på. T.ex. så ska jag färdigställa Rynell-intervjun så hon får läsa den före jul. Men det är också lite jobbigt att ha viljan att göra alla de där sakerna men inte orken. Just nu är det heldagar i skolan igen, så man är ganska mör när man kommer hem. Särskilt när man har skrivit större delen av dagen.

Igår skickade jag även mitt mail till NWT med "en beskrivning av mig själv och mina journalistiska ambitioner", som de kallade det. Ärligt talat kändes det som att söka ett jobb mer än någonting annat. Man skriver en text där man försöker att bara lyfta fram sina positiva sidor och bla bla bla. Nåväl, jag får se vad jag får för svar. Nu ska jag återgå till Dreamweaver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ju rart att du också har beställt biljett. Jag kommer att åka hem 21 dec så då förväntar jag mej att ni står med blommor och blad på stationen i karlstad.

Förövrigt får jag se Hellacopters ändå. Jag upptäckte nämligen att de spelar här imorgon och jag lyckades krångla till mej en biljett. Fett med rock ska det bli.

Kämpa hårt med heldagarna, det gör jag också. 8-18 programmering. Mmmm!