20 juni 2005

The Dawn of Men

Jag har hört att har man ingen blogg så finns man inte...
- Mattias "Punger" Unger

Även om min gode väns kommentar förmedlar en tämligen destruktiv syn på existens så lockade den mig även att undersöka fenomenet Blogg närmare.
Mycket prat har det varit, i media och ur bekantas munnar, om sidor där de skriver hur de försöker hitta en mening i tillvaron eller sluta röka. "Inget nytt", tänkte jag, "det är väl ofta vad folk försöker få utlopp för på communities och andra nätmötesplatser". Självklart dröjde det trots dessa tankar, och det faktum att jag redan är medlem i en hel del forum och liknande, inte länge förrän även jag skulle konsumeras av denna nya trend. Vart det kommer föra mig vet jag inte, det verkar för övrigt ingen veta, men likväl så kan ett försök inte skada. Hoppas jag.

Inga kommentarer: