17 januari 2011

i365

I början av året startade jag ett smått efterlängtat fotoprojekt som jag sett flera personer på Flickr pyssla med tidigare, ett s.k. Project 365. Det går ut på att ta ett foto om dagen under ett års tid. För att få någon slags röd tråd och kontinuitet i det hela sätter man dessutom upp specifika gränser för sig själv, t.ex. hur bilderna ska tas eller vad de ska innehålla.
Jag bestämde mig för att göra ett projekt där bilderna enbart får vara tagna och redigerade med min iPhone, eftersom det erbjuds en rad intressanta fotoappar att pilla med. Bilden här ovan är exempelvis mitt sjunde bidrag, från den 7 januari. Eftersom jag ser det här väldigt mycket som ett utvecklingsexperiment så använder jag även Facebook som forum istället för Flickr, så ni som är intresserade av att följa projektet kan klicka er vidare med den här länken.

Inga kommentarer: