6 december 2010

Peekaboo, I see you

I bilen, på väg till och från jobbet, lyssnar jag för tillfället på Lilla stjärna, uppläst av författaren John Ajvide Lindqvist själv. Mitt egna lilla alternativ till julkalendrar, kanske. Blev dock lite förvånad häromsistens när jag hastigt tyckte mig se pappersutgåvan i butik, då det visade sig vara en helt annan bok av en helt annan författare. Och bara några rader bort stod Lilla Stjärna, som ett eko.
Vid närmare jämförelse verkar designern använt samma porträtt, men gjort ögonen spegelvända. Fler som ser likheten?

2 kommentarer:

Maria Jonsén sa...

Snålt med samma bild ;) "I det tysta" läste jag häromdagen, var lilla stjärna bra?

Unknown sa...

Inte hunnit läsa ur den än, men med bara litegrann kvar så är den riktigt bra. Första boken av honom jag läser, men blev sugen på de andra nu.