24 augusti 2010

Svartvit färgstege


Niklas
Originally uploaded by Magnus Bergström
Häromveckan lät jag framkalla en rulle som suttit i min farsas gamla Canon AE-1 i ganska precis ett år (tog den första bilden i augusti 2009). Rullen i sig var en Kodak BW400CN, en svartvit film som framkallas i den vanliga C41-processen för färgfilm. Jag vet inte om det ensamt är anledningen, men jag är fullkomligt förälskad i nyanserna som det gav bilderna!
Jag gillade resultatet så mycket att jag har laddat upp hela 22 av de 36 bilderna från rullen på Flickr. Vet inte vilken som är min personliga favorit, men den här porträttbilden på min bror var helt klart en av de bättre. Kort sagt så kommer jag med säkerhet använda den här filmmodellen igen inom en snart framtid, har redan ett gäng på kylning i källaren.

Inga kommentarer: