30 juli 2010

Low fidelity in high fidelity


Falun
Originally uploaded by Magnus Bergström
Mitt egentliga mål med lediga dagar, framför allt under sommaren, brukar vara att skriva oftare. Det är ingen plikt jag känner, utan något jag vill göra. Men återigen har sommaren tagit med sig massor av annat som distraherar mig från skrivandet, men samtidigt inspirerar för framtida texter. Senast om två veckor, när jag är tillbaka från Berlin, borde blogginläggen alltså komma mer frekvent. Tack för ert tålamod.
Mycket foto blir det såklart som håller mig från att skriva, långa ljusa dagar ger långa ögonblick av möjligheter. Fast förutom att knäppa nytt så får jag under denna säsong också större lust att omarbeta några av mina gamla bilder. Här får ni därför ett omarbetad porträtt på min gode vän Pär, som jag knäppte digitalt tidigt förra året och för några veckor sedan redigerade för att ge en känsla av vändframkallad film som exponerats i en gammal plastkamera. Kommentarer och funderingar mottages gärna.

Inga kommentarer: