28 december 2009

Längsmed fotsulorna, snarare

När jag recenserar film så finns det två saker som är extra roligt: Att hylla och att såga, det vill säga att dra åt någon av extremerna. Ungefär lika roligt är det att läsa/se/höra någon av delarna, så när min gode vän Petter tipsade om en 70 minuter lång sågning av Star Wars: Episode I - The Phantom Menace så blev jag nästan euforisk snarare än bara nyfiken. Särskilt eftersom jag redan på förhand kunde förstå den frustration som en motiverad cineast kan känna inför nämnda avskräde.
Hela konkarongen finns på tuben och hos /Film, uppdelad på sju delar. Här är den första för att ge er en försmak:



Imorgon börjar jag sammanställningen av filmårslistan (och efter det årtiondelistan), så återkom inom kort för några filmhyllningar.

Inga kommentarer: