21 juni 2009

Bra saker vecka 25:

  • Nykterhet. Why can't we not be sober, undrade även Maynard James Keenan. Efter en midsommarafton utan etanol i blodet har mitt perspektiv på konsumtionskulturen i hemtrakterna ökat ytterligare. Med skräckblandad fascination.
  • Sill. Återkommande vid många svenska högtider, men smakar alltid bästa i dessa veckor.
  • 24. Nina har påbörjat projektet att titta ikapp serien från start. Jag iakttar från sidlinjen och minns tillbaka varför jag gillar den så mycket. Förutom att serien är en otroligt intensiv upplevelse i sig, så har jag nostalgiska minnen från när vi plöjde ett bra antal avsnitt hemma hos Per och Lisa i Karlstad. Underbart!
  • Vänddia. Kärleken är här för att stanna, förvrängda färger är livet! Nu har jag även hittat ett labb som kan framkalla den äkta varan. Det kommer bli en kostsam, men bländande, fotosommar!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Var framkallar du dina vänddia?

Unknown sa...

Läste på www.crimson.se att de framkallar det utan extra kostnad, men man ska räkna med lite längre leveranstid. Så jag beställde tre fotopåsar direkt.