7 augusti 2008

Vem är du? Vem är jag?

Jag: Om jag vann 25 000 i månaden i 25 år så skulle jag inte sluta jobba, men åtminstone ägna mig åt hobbyverksamhet på heltid i några år. Något konstnärligt kanske.
Eric: Mhm, prostitution och knarksmuggling.
– Snacka om avantgardism.

Konstiga saker händer omkring mig nu. Ena kvällen missar jag ett samtal på mobilen, som visar sig komma från en telefon i Kenya. Sedan ringer en magasinsredaktör i Stockholm till mig för att hon har förväxlat mig med en inte helt obekant, fotojournalistisk namne (som bl.a. frilansar för Scanpix och är bildredaktör på Filter om jag inte minns fel).
Det var dessutom inte redaktören som hade letat fram mitt nummer från början, så fler konstigheter kan komma att dyka upp.

--------------------

Garfield Minus Garfield blir bok. För er som inte känner till bloggen/konceptet så publicerar upphovsmakarna Garfield-strippar där de tagit bort katten själv. Plus andra kringfigurer som hunden Odie. Kvar blir en existentiell och ångestfylld exposé i Jon Arbuckles liv. Måste ses!

--------------------

VF-mätaren: 3135,8 km - 82,5 kilometer om dagen.

Inga kommentarer: