30 juni 2008

"Take no prisoners, comrades!"

Aaaaargh! Contact!
- Niklas spelar CoD4 på bäst Alien-manér.

De senaste veckorna har mitt intresse för spel väckts till liv på allvar igen, vilket jag snackat lite löst om i ett tidigare inlägg. Denna interaktiva och väldigt underskattade del av populärkulturen nådde främst ett nytt high i mitt liv när jag införskaffade ett Xbox 360. Plötsligt ligger spel och tillbehör spridda runt TV:n och olika spelmagasin på golven i flera av rummen hemma.

Jag och mina bröder är slående överens om att Call of Duty 4 måste vara det bästa multiplayerliret på evigheter. Troligtvis sedan Starcraft. Så pass bra att mina övriga spel i stort sett stått orörda. Rollspelsnörd som jag är har jag emellertid snart kört igenom Lost Odyssey och införskaffat Mass Effect.

Inom en snar framtid kommer mitt spelintresse nå något av en nostalgitripp när två efterlängtade treor släpps. I rollspelsgenren såklart. Fallout 3 och Diablo III.

--------------------

Har i brist på ork, tid och självinsikt lagt till mig en yvig och spretig skäggväxt a la Che Guevara. Eller Skäggivara, som min mor säger.

--------------------

Min personliga färdmätare med VF-bilarna i sommar ligger just nu på 823 kilometer. Ett snitt på 68,6 kilometer per dag.

Inga kommentarer: