13 juni 2007

Jobbsök, städning, studenten, häng

Jag: Religion är opium för folket.
Josef: Opium är religion för Magnus.
- Flum i gröngräset.

Ännu en vecka snart gången i Karlstad. En halv, egentligen, men under helgen ska jag upp till Ekshärad och fira Janina på studenten. Redan imorrn har hon utspring från skolan och jag har fått det mindre glamorösa uppdraget att städa Daniels lägenhet där hon ska ha sin "efterfest" med släkt och grejs.

Jobbsöket går fortfarande lite halvsegt. Dels för de mindre kul jobbannonserna som droppar in om dagarna, men jag är inte heller helt på det klara än hur jag ska ta tag i det hela. Eller rättare sagt vilken infallsvinkel jag ska köra på. Synd att jag inte har bättre röst, annars skulle man ha sökt det där jobbet som inläsare. Å andra sidan har jag ju radioerfarenhet att komma med. Kanske ska skicka in ett ljudprov ändå, skadar ju aldrig. Verkar vara ett riktigt roligt och givande arbete.

Under tiden går även jakten på en stabil sommarekonomi vidare. Att vara ledig och ha (näst intill) noll cash är det kanske drygaste som finns, såhär strax efter en avslutad utbildning. Med lite (och jag kräver inte mycket) finanser på fickan hade jag lätt dragit ut på en road trip redan nu, hälsa på lite klassisar och besöka någon festival. That's the good life, Stimpy.

Dags att ta sig an Daniels fyra väggar nu. Era Vulgaris ska få ljuda i bakgrunden så länge, ska bli spännande att se vad QotSA erbjuder denna gång.

Inga kommentarer: