21 januari 2007

The sky is falling

Men de där problemen fanns ju redan för 20 år sedan, då blev min morsa kallad för "jävla Carola-diggare".
- Brandt om den stökiga skolmiljön.

Fredag kväll. Dags att ta min första sväng hem till Ekshärad sedan praktikstarten. Vackert, med plötsliga minusgrader och nysnö. Nästan hela Queens of the Stone Age-diskografin spelar i bilstereon. Långsammare än tio kilometertimmar under hastighetsbegränsningen, rullar jag genom de värmländska skogarna. All in a moment I noticed, every dog has his day. Damn right, visst faller himlen ner må du tro Josh. Bit för bit, vitt som mjöl. Både mötande som eftersläntrande bilar brummar förbi mig med sina obetvingade vinterdäck, men jag kunde inte bry mig mindre.

Villan i Hole är en lugn tillflyktsort. För lugn, kan man tycka. Shining-vibbar i dess nya vinterskrud. Men Jack är inte hemma. Enkom en simpel journalistpraktikant kämpar för inspiration.

Söndagseftermiddag. Marlies, 47 år. Kaffe.

Inga kommentarer: