21 augusti 2006

tjugo procent.

Sen som vanligt är jag, men tänkte ändå dela med mig av vårt tävlingsbidrag till Raketfilm 2004, nu när jag hittat ett smidigt sätt att streama snutten genom Youtube. Raketfilm är alltså, för den som inte vet, en kortfilmstävling som sträcker sig över 24 timmar. Klockan 12 den första dagen får man reda på vad filmens tema ska vara och tre föremål som måste förekomma. Klockan 12 den andra dagen ska filmen vara färdig och inlämnad.
Just detta år skulle temat vara Inuti och filmen skulle innehålla bensin, ett rör och en mask (håll utkik, röret är svårast). Här har ni resultatet!

6 kommentarer:

Anonym sa...

En modern klassiker.

Du har inte 2005 års Raket?

Unknown sa...

Jojjomen. Jag var förvisso inte med och tillverkade den, men om ingen säger emot lägger jag mer än gärna upp den också.

Anonym sa...

Haha, världens smidigaste sätt att göra kaffe fick ni med i alla fall. Jag missade röret. När ska jag titta extra noga?

Anonym sa...

Sådär bryggde jag faktiskt kaffe i ett års tid. Tills jag fick en kaffebryggare i födelsedagspresent. Det var faktiskt Petter som konstruerade maskineriet.

Röret har att göra med killens idéer om att gå över till grannen...

Unknown sa...

Jag kan vittna om att kaffet blev riktigt gott också.

Anonym sa...

Missa inte Raketfilm 2009.
Anmäl ditt lag till raketfilm@gmail.com senast 1 maj.
MVH
Raket-Robert