12 mars 2006

En helg i lättjans och sorglöshetens tecken

Man blir ju fan avundsjuk på variationen av dialekter vi har i klassen! Det känns som att man har ett handikapp, som att man kommer och är odopad till en tävling.
- Upplandspôjken Erik Emanuelsson under radiokursen.

Det var en skönt slapp helg som bjöds de här dagarna. På fredagen varjag bara hemma och kollade film och njöt rent allmänt av att inte behöva göra något speciellt. Igår såg det sen ut att bli en lite väl stillasittande dag, men så ringde Björn och bjöd med mig på filmtittande och häng hos Stefan och de andra på andra sidan Ålidhems Centrum (Språkgränd, om jag inte gissar fel?).

Där tittade vi bland annat på inspelningar från Studion i onsdags och Primer, en bra men långt ifrån frisk eller enkel film. Sen hängde vi mest och snackade om allt möjligt kul, lattjade med korttrick, sneglade lite smått på Rovdjuret i TV... Ja, det var en riktigt skojig kväll i all sin enkelhet! Björn kommer få leva med att jag hänger efter honom en del de närmaste veckorna med tanke på att han är en av de få som blir kvar i orten under praktiken. Och Andreas och Hannes såklart. Och Tomas, kanske? Minns inte var han skulle göra praktik. Nåväl, många i Bodoni hur som helst, i vår grupp har vi Dusan och Gustav bland de som jag ganska säkert vet inte ska någonstans. Lotta vet jag inte hur det gick för.

Men idag var nog helgens slappaste dag. Inte nog med att man inte gjorde ett skit förutom att titta på film med korridorskamraterna, vi käkade dessutom pizza och glass tills vi alla blev tröttmätta. Inte den nyttigaste avslutningen på en helg, men nog så trivsamt ändå! Vi tittade på Arga män (utan ben). Den var lika rolig och bra andra gången. Nu funderar jag på att avsluta det hela med ännu mer film, det känns som att mitt tittande har blivit lite halt under den händelserika radiokursen.

Samtidigt känner man sig lite asocial när man tänker på det viset, att man måste titta på film eftersom ens tittande har blivit lidande av skolan. Fast det finns ju ändå ingen där ute som vill hitta på nått strax före midnatt en söndagsafton.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vafan! Jag börjar se ett läskigt mönster här ... Först dissar du Dosan och sedan detta: "Björn kommer få leva med att jag hänger efter honom en del de närmaste veckorna med tanke på att han är en av de få som blir kvar i orten under praktiken. Och Andreas och Hannes såklart. Och Tomas, kanske?"

Unknown sa...

Om du läser vidare, alternativt inte rycker stycket ur sin kontext, så märker du att jag inte dissar någon utan bara är osäker på vilka som blir kvar i Ume under pracken... Du vet ju att jag uppskattar ditt sällskap, Öviksgangstern!