10 mars 2006

All we hear is radio-ga-ga

Dusan: Jag funderar på att spela Everything I do, I do it for You med Bryan Adams i min sändning.
Jag: Kan du inte spela Summer of '69 direkt efteråt så att de som fortfarande sitter kvar i lokalen går ut de också?
- Taskigt av mig, men jag var tvungen att få det sagt.

Det har varit en energikrävande avslutning på veckan. Halvtimmessändningen till radiokursen har krävt en stor del av min tid, bland annat så var jag på skolan och redigerade mitt material till strax före två inatt. Men nu är det i vilket fall gjort. Det kändes helt OK dessutom, jag är nöjd. Hade lite rockigt tema på musiken och satt faktiskt ganska förnöjt sjungandes i studion. För att fira stressens försvinnande och få en slags mental urladdning gick vi och drack öl efteråt. Bodonigänget bangade ur totalt, vilket ju reducerade gruppen en del. Men det var skönt ändå att få prata av sig med sina klasskamrater om den gångna tiden.

Blev en underlig avslutning på kursen tidigare idag. Efter att ha gjort utdragna sändningar och diskussioner hela dagen så drog vi över på utvärderingstiden en hel del. Folk var riktigt trötta och ville bara därifrån, när Hans helt plötsligt får för sig att berätta om en ö mellan Skottland och Irland som tillverkar världens godaste Whiskey. Han pratade sig varm om det där i ett gott antal minuter, vilket väl förvisso var intressant men också ganska irriterande med tanke på hur trött man redan var.

Helgen i övrigt ser ut att bli en väldigt lugn tillställning, även om det lite halvt hade utlovats fest och flärd redan i mitten av veckan. Ganska många som reser hem över helgen också, vilket är lite underlig timing eftersom det är veckan före praktiken startar. Hela NO-kollektivet reser hem i helgen t.ex., det blir bara Stina kvar nere på stan. CJ har väl iofs inte tänkt komma tillbaka hit före praktiken sen heller, så det kan ju hända att fler tänker på det sättet. Det lär inte bli nån fest nästa helg heller med klassen eftersom många nog åker iväg till diverse praktikorter ganska tidigt. Sen direkt efter praktiken är det påsk. Så fest med klassen är väl egentligen nästan helt uteslutet en månad framöver när jag tänker efter.

Kommer nog bli en ganska ensam period här i Umeå den här tiden före påsk, den mest ensamma sedan jag flyttade hit. Fördelen nu är ju att man känner människor i stan, för alla försvinner ju trots allt inte.

1 kommentar:

Bodonigänget sa...

Skönt väl att radiomomentet är över? Ytterligare 4 poäng (och kanske de 4 tuffaste?)inkasserade på vandringen mot de 80 journalistikpoängen. Bara 52 kvar nu!

Vår grupp var lite splittrig i går, det medgives. Någon representant borde vi ha kunnat skicka. Vet inte riktigt vad som hände! Bodonigänget skäms och trampar lite förläget med foten.

Musik är ett känsligt område, Nemralis! You say it best when you say nothing at all!