13 augusti 2005

It's times like these

Jag: Jasså Punger, du har skaffat Hale nu?
Tobbe: Heil?
Jag: Nej, Hale. Halebop.
Tobbe: Heilbop?
Jag: Det låter ju för fan som nån slags nazijazz.
- Ett missförstånd utvecklades till en ganska kul ordvits.

Jag är fri. Åtminstone i två veckor, tills skolan börjar. Har gjort min sista dag på ICA för året.
Nu börjar lättjans, men också ångestens, stora högtid. Det är nu jag ska njuta av den sista tiden i min hemort, men det kommer till största del att ske utan mina närmsta vänner. Pär har redan lämnat Värmland för att återvända till Göteborg och under helgen reser Punger mot Norrköping igen. Det är tur att Tobbe med flera pluggar i Karlstad så de håller sig inom räckhåll ytterliggare ett tag till.

Igår, med vilket jag menar torsdag, var jag och spelade poker. Det var Henrik Boström, Kicken, Ruben och några till som hade ordnat upp värsta turneringen på över 20 personer. Tyckte det lät som en kul grej, så jag åkte dit och testade mina kunskaper. Har inte spelat så mycket förut, åtminstone inte spelarten Texas Hold 'em som de begagnade sig av, men jag tyckte ändå jag lyckades ganska bra. Höll mig åtminstone kvar tills andra spelomgången (av tre möjliga) och förlorade oftast på små marginaler.

Idag var jag hos Punger och grillade lite samt åt en slice tårta (han fyller ju trots allt år på söndag). Sedan drog han, jag, Tobbe, Jeanette och Emma hem till mig och tittade på film. Det var trevligt, även om filmen kunde ha varit bättre. Först hade vi tänkt att se på The Machinist, men Niklas ville vara med och titta och han hade redan sett den. Då tänkte vi titta på Saw eftersom jag vunnit den på DVD i nån tävling som Stimorol annordnade på sin hemsida. Fast den hade såklart Daniel lånat ut till en kompis utan att ens ringa en signal och åtminstone informera mig om det. Så det blev till slut Guess Who istället, vilket väl i sig kanske säger vilken nivå vi sjönk till. Nåja, den gav åtminstone god underhållning för stunden, vilket väl kanske var det viktigaste.

Nu ska jag iväg och göra det som varje ledig man kanske egentligen inte borde göra. Planera morgondagen.

Inga kommentarer: